Wycieczka do Szymbarku

Utworzono: 03-06-2022

W poniedziałek 23 maja uczniowie klasy I i IV uczęszczający na lekcje języka kaszubskiego wraz z wychowawcami p. Renatą Guzek, p. Anną Groszewską oraz p. Agnieszką Żółcińską – Urbanek wybrali się na wycieczkę do Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku.

Szymbark to magiczne miejsce położone w samym sercu Kaszub u stóp największego wzniesienia na Pomorzu – góry Wieżycy. Oczywiście skorzystaliśmy z okazji i obejrzeliśmy okolice z wieży widokowej. Widok zapierał dech w piersiach.  W Szymbarku uczniowie zobaczyli najdłuższą deskę świata, Dom Sybiraka, Bunkier TOW „Gryf Pomorski”, największy fortepian na świecie oraz zaśpiewali „Kaszubskie nuty”. Dom do góry nogami wywarł na nas największe wrażenie, bo zawroty głowy poprawiły nam jeszcze bardziej humor. Zwiedziliśmy Kościółek św. Rafała Kalinowskiego i pani przewodnik opowiedziała nam jego ciekawą historię. Następnie udaliśmy się na lody i zakup pamiątek. W drodze powrotnej zjedliśmy pyszny obiad. To była naprawdę udana wyprawa. Pogoda i humory nam dopisały.