Innowacja pedagogiczne "Daj się wkręcić czyli quilling w szkole."

Aurokami innowacji są : p. Karolina Jopek i Marta Prosińska-Żydyk

O CO WŁAŚCIWIE CHODZI?

Dziwna nazwa tego zakręconego szaleństwa nie przyciąga tych naprawdę zakręconych ludzi, których wciągnie natychmiast. Pochodzi ona od angielskiego quill – pusta, wydrążona słomka, szpulka lub staroniemieckiego kil – wielkiego pióra.

Dlaczego quilling jest fantastyczną techniką plastyczną dla dzieci szkolnych? Bo wykorzystuje głównie kciuk i palec wskazujący, czyli:
• doskonale ćwiczy chwyt pęsetkowy dziecka, gdyż dziecko obraca precyzyjnie wąski nawijak oraz kształtuje delikatne elementy w palcach,
• wymaga stałej kontroli napięcia mięśni palców, co niezmiernie przyda się przy regulowaniu nacisku przyborów pisarskich do kartki podczas pisania,
• ćwiczy wspaniale cierpliwość i wytrwałość podczas zabawy, której efekt jest naprawdę piękny i jest satysfakcją dla dziecka.

Polecamy go jednak dzieciom już dochodzącym do perfekcji w pisaniu, jako ćwiczenie doskonalące. Dzieci dopiero uczące się pisać mogą uznać to ćwiczenie za zbyt trudne i zniechęcić się przedwcześnie, gdy zaproponujemy je w niewłaściwym momencie.

JAK TO SIĘ ROBI

Jest to bardzo wdzięczna technika plastyczna, polegająca na zwijaniu pasków papieru na przyrząd przypominający stalówkę pióra, dzięki rowkowi rozcinającemu kawałek metalu. Lekko dający się kształtować i giąć, papierowy pasek wkłada się w szczelinę naszej metalowej „słomki”, zwanej nawijakiem, i delikatnie, ściśle nawija, jak na szpulkę. Potem lekko puszcza się ten powstały zwój i, po zdjęciu go z nawijaka, mamy w dłoni piękną sprężynę. Wystarczy skleić jej końcówkę, zamykając zewnętrzny okrąg, dopasowując go do wybranej średnicy. Voilá! Pierwszy quillingowy element gotowy

Podstawowym budulcem quillingu jest długi pasek papieru, ucięty równo i w miarę wąsko. Im cieńszy papier wybierzemy, tym więcej powstanie kół wewnątrz naszego elementu, ale też będzie on wymagał większej precyzji i delikatności. Twardszy papier, o większej gramaturze, stworzy większe i trwalsze kształty, o niższym poziomie trudności. Ty decydujesz, co wybierasz, dostosowując do możliwości swoich uczniów. Ważna jest też długość paska, która wyznacza częściowo wielkość elementów, a z kartki A4 nie wytniemy zbyt długich pasków.

Każdy znajdzie w tej zakręconej metodzie coś dla siebie - sprawdź i daj się pochłonąć!

CO BĘDZIEMY ROBIĆ W TYM ROKU?

  1. ZNAKI DROGOWE-BEZPIECZNY PIESZY. WRZESIEŃ-PAŹDZIERNI
  2. QUILLLINGOWE WYZWANIE-ZIMOWE KLIMATY LISTOPAD-STYCZEŃ
  3. FLOWER GARDEN-OGRÓD PEŁEN KWIATÓW. MARZEC-MAJ


Grafika: Innowacja pedagogiczne "Daj się wkręcić czyli quilling w szkole."Grafika: Innowacja pedagogiczne "Daj się wkręcić czyli quilling w szkole."

1OO – LECIE

ODZYSKANIA PRZEZ POLSKĘ NIEPODLEGŁOŚCI

W SZKOLE PODSTAWOWEJ


Grafika: Innowacja pedagogiczne "Daj się wkręcić czyli quilling w szkole."

Dla Babci i Dziadka

Grafika: Innowacja pedagogiczne "Daj się wkręcić czyli quilling w szkole."